فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

بیماری برونشیت

بیماری برونشیت چیست؟

 

بیماری برونشیت شامل التهاب پوشش لوله های برونش است؛ این لوله ها هوا را به داخل و خارج از ریه ها منتقل می کنند. افرادی که برونشیت دارند مخاط غلیظی را سرفه می کنند که این مخاط می تواند بی رنگ باشد. برونشیت دو نوع است و می تواند حاد یا مزمن باشد. برونشیت حاد که خیلی رایج است معمولا در اثر سرماخوردگی یا سایر عفونت های تنفسی به وجود می آید. 

برونشیت هنگامی اتفاق می افتد که نایژک ها (لوله های حاوی هوا در ریه ها) ملتهب می شوند و مخاط زیادی تولید می کنند.این نوع برونشیت شامل سرفه های مکرر همراه با مخاط است که گاهی برای دو سال متوالی و در هر سال تا ۳ ماه دوام دارد. عفونت و سرفه در این نوع برونشیت توسط عفونت سیستم تنفسی، بیماری، قرار گرفتن در معرض تنباکو و سیگار، آلاینده های هوا و سایر موارد ایجاد می شود. برونشیت مزمن می تواند سبب قطع شدن جریان هوا و تنفس شود به همین علت است که آن را زیر مجموعه بیماری مزمن انسدادی ریه تقسیم بندی کرده اند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی