فروشگاه اینترنتی

  • ۰
  • ۰

آپنه‌ خواب

آپنه‌ خواب چیست؟

 

آپنه خواب یک اختلال جدی خواب است که در آن تنفس به طور مکرر قطع می شود و دوباره آغاز می شود. اگر شب ها با صدای بلند خر و پف می کنید و حتی بعد از یک خواب کامل شبانه باز هم احساس خستگی می کنید، ممکن است دچار آپنه خواب باشید. آپنه خواب می تواند سبب قطع شدن خواب و سطح پایین اکسیژن خون شود. ترکیبی از قطع شدن خواب و سطح پایین اکسیژن خون سبب افزایش فشار خون، بیماری های قلبی و مشکلات حافظه می شود. آپنه خواب خطر رانندگی با حالت خواب آلودگی را افزایش می دهد.

آپنه انسدادی خواب نوعی اختلال خواب است که در آن تنفس به طور کوتاه و مکرر در حین خواب قطع می شود. این اختلال به توقف تنفس که بیش از ده ثانیه ادامه داشته باشد بر می گردد. آپنه انسدادی خواب هنگامی اتفاق می افتد که ماهیچه های عقب گلو نمی توانند مجاری تنفسی را باز نگه دارند و تلاش فرد برای تنفس بی نتیجه می ماند. یک نوع دیگر از آپنه خواب، آپنه خواب مرکزی است که در آن مغز قادر به کنترل درست ماهیچه های تنفسی در هنگام خواب نیست. آپنه انسدادی خواب رایج تر از آپنه خواب مرکزی است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی